بنای مسجد ثقه الاسلام در دوره قاجار و در مجاورت بقعه صاحب الامر( مربوط به دوره صفوی ) ساخته شد. در سال ۱۲۹۱ شمسی یک دهانه طاق به ضلع شرقی مسجد افزوده شد و شبستان زمستانی دیگری در جبهه شرقی مسجد احداث شد. در حال حاضر مسجد ثقه الاسلام 20 ستون سنگی و 34 طاق آجری دارد و از مساجد تاریخی و مهم تبریز می باشد که پلان مسجد ثقه الاسلام تبریز و نقشه صاحب الامر و نقشه مدرسه اکبریه در این بخش برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.

مجموعه تاریخی صاحب الامر و طرح پلان مسجد ثقه الاسلام

به استناد گزارشات تهیه شده از مجموعه صاحب الامر توسط سیاحان خارجی، بناهای زیبا و مهمی در این مجموعه ساخته شده بود. مطابق مستندات تاریخی، این میدان در دوره ایلخانى به باغ “صاحب آباد” مشهور بود و در دوره آق قویونلو میدان “حسن پادشاه” نامیده می شد و در دوره‌هاى بعد نیز به میدان “صاحب الامر” تغییر نام داده است. بناهایی با کارکرد گوناگون در دوره های مختلف به مجموعه اضافه شده است. از جمله این بناها مسجدی است که در دوره قاجار به مجموعه اضافه شده که در ادامه می توانید پلان مسجد ثقه الاسلام تبریز را دانلود کنید.

*** همچنین برای دانلود نقشه بناهای مهم تاریخی از معماری اسلامی ” اینجا کلیک “ کنید ***

دانلود پلان مسجد ثقه الاسلام تبریز

فایل اتوکد صاحب الامر شامل برش و نما و پلان صاحب الامر و مسجد ثقه الاسلام و پلان مدرسه اکبریه

مجموعه صاحب الامر شامل بناهای مختلفی است. مسجد شاه مقصود (مسجد شاه طهماسب) بنایی است که به بقعه یا مسجد صاحب الامر شهرت دارد و قدیمی ترین بنای مجموعه به شمار می رود. مسجد ثقه الاسلام و مدرسه اکبریه در دوره قاجار به مجموعه اضافه شده اند. در ادامه با دانلود پلان مسجد ثقه الاسلام و نقشه صاحب الامر شامل پلان و نما و برش این دو بنا و نیز نقشه مدرسه اکبریه می توانید مجموعه صاحب الامر تبریز را به راحتی تحلیل کنید.

پلان مسجد ثقه الاسلام و نقشه صاحب الامر و نقشه مدرسه اکبریه
پلان مسجد ثقه الاسلام و نقشه صاحب الامر و نقشه مدرسه اکبریه [DWG]

دانلود پلان مسجد ثقه الاسلام تبریز

شامل برش و نما و پلان اتوکد صاحب الامر و نقشه مدرسه اکبریه و پلان مسجد ثقه الاسلام

برای خرید فایل اتوکد پلان مسجد ثقه الاسلام تبریز روی دکمه پرداخت و دانلود کلیک کنید.

راهنمای پرداخت و دانلود فایل

نقشه صاحب الامر تبریز کامل؛ اتوکد صاحب الامر و پلان مدرسه اکبریه [DWG]

فایل اتوکد پلان مسجد ثقه الاسلام تبریز و صاحب الامر و نقشه مدرسه اکبریه توسط موسسه آکادمیکال ویرایش و جمع آوری شده است. این فایل قابل ویرایش و چاپ بوده و از اجزا و آبجکت های آن می توانید برای پرزانته طرح های حرفه ای و پروژه های دانشجویی خود استفاده کنید. همچنین موسسه آکادمیکال در زمینه های ذیل آماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما تماس بگیرید.