پاورپوینت معماری کران های مسکونی کندوان ، پلان خانه های کندوان [PPT] شامل فایل با عنوان خانه های صخره ای کندوان ؛ معماری دستکند و تاریخچه روستای کندوان در 25 صفحه شامل تاریخچه و موقعیت جغرافیای روستای کندوان و مطالعه و شناخت معماری اقلیمی خانه های دستکند کندوان و بهره گیری اقلیمی از صخره های طبیعی در جهت آسایش حرارتی ساکنین.

دانلود پاورپوینت معماری کران های مسکونی کندوان ، پلان خانه های کندوان [PPT]

در 25 صفحه شامل ویژگی های معماری خانه های کندوان

در این بخش فایلی با عنوان خانه های صخره ای کندوان ؛ معماری دستکند و تاریخچه روستای کندوان در قالب پاورپوینت [PPT] و در 25 صفحه ارایه شده است. فایل حاضر شامل تاریخچه روستای کندوان و موقعیت جغرافیایی کندوان و همچنین بررسی خانه های صخره ای روستای کندوان از نظر اقلیمی و ساختار کران های طبیعی کندوان و عملکرد اقلیمی آنها است. همچنین در این فایل نمونه هایی از برش و پلان خانه های صخره ای کندوان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

برای خرید این فایل روی دکمه پرداخت و دانلود کلیک کنید.

برای توضیح بیشتر و دانلود فایل ( اینجا ) کلیک کنید.

فهرست مطالب پاورپوینت معماری کران های مسکونی کندوان

معماری دستکند

تاریخچه روستای کندوان

جغرافیای روستای کندوان

عکس هوایی از کندوان

ویژگیهای اقلیمی منطقه کندوان

ساختار کران ها

کران های 2 طبقه

نمونه پلان مسکونی در کندوان

ویژگی های اقلیمی کران ها

تعبیه باز شوها در کران ها

کرانها در مقایسه با خانه های آجری

حفره های طبیعی در خانه های صخره ای

فضای داخلی خانه های کندوان

ورودی خانه های دسکند کندوان

استفاده از سنگ برای تکمیل طبیعت

پاورپوینت معماری کران های مسکونی کندوان ، پلان خانه های کندوان [PPT]

 

دانلود پلان خانه های کندوان ؛ معماری دستکند و تاریخچه روستای کندوان

روستای تاریخی کندوان در 22 کیلومتری شهر اسکو در دامنه کوه “سلطان داغی ” و 62 کیلومتری تبریز در ارتفاع بیش از 2200 متری واقع شده است. ساکنین اولیه کندوان به احتمال زیاد در روستایی به نام “حیله ور ” در دو کیلومتر کندوان ساکن بودند که هنگام حمله مغول ها کوچ کرده اند. به احتمال دیگر ساکنین اولیه عشایری بودند که قبلاً کندوان جای ییلاق ایشان بود و از کران ها، به عنوان منزل موقتی بهره می بردند که بعدها در آن ساکن شده اند.

پاورپوینت معماری کران های مسکونی کندوان

صخره های سنگی عامل هویت بخش ساختار کلی روستا است که خانه اهالی درون آن قرار گرفته است. این سنگ های مخروطی کران نام دارند که مشتق کلمه ” کراندن ” به معنی جدا کردن لایه از یک چیز است. دیواره های کرانها در اثر بارش باران و بادهای تند فرسایش یافته و تنها قسمتهای سخت سنگ توف آنها باقی مانده است. این بخش سخت به عنوان عایق عمل می کند. دیواره ضخیم و مستحکم کرانها در تابستان و در زمستان فضایی مناسب برای زندگی ساکنین فراهم می کند.